Wat is Twitter?

In 140 tekens laten weten wat je aan het doen bent. Dat is Twitter. Sommige mensen nemen dit wel heel letterlijk en twitteren over hun gang naar de wc of het smeren van een broodje pindakaas. Anderen schrijven interessante, grappige en compleet nieuwe informatie op Twitter en hebben een grote groep volgers. Het is maar net hoe je Twitter gebruikt – zakelijk of privé – en wat je ermee wilt bereiken.

Waarom Twitter?

Waarom zou u als ondernemer gaan twitteren? Nou, omdat het een briljant instrument is om te netwerken en het zich daarnaast perfect leent als marketingkanaal. Om het concreet uit te leggen nemen we een hippe kledingwinkel uit Amersfoort als voorbeeld. Zij twitteren onder andere over de nieuwe collectie die binnendruppelt, de oude collectie die steeds sterker wordt afgeprijsd en sturen naast deze informatie ook foto’s via Twitter. De volgers van deze kledingwinkel zijn zo altijd op de hoogte van de nieuwe collecties en aanbiedingen. Op deze manier werkt Twitter heel goed als marketingkanaal. Dat niet alleen, want het kan ook fungeren als klantenservice zodra iemand een kapotte spijkerbroek heeft laten maken en naar de kledingwinkel twittert en vraagt of de broek al klaar is. De kledingwinkel is daarnaast erg nieuwsgierig wat de concurrentie doet en leest regelmatig tweets van de concurrent.

Concreet: de grote voordelen van Twitter

  • U kunt op een simpele manier direct contact onderhouden met klanten, collega’s, opdrachtgevers, etc.
  • Via Twitter kunt u snel potentiële klanten vinden en hen interesseren voor uw producten en/of diensten
  • Als marketingkanaal kan het voor een hogere omzet zorgen
  • En Twitter werkt heel goed om op een simpele manier de concurrentie in de gaten te houden

Twitterburo laat u de kracht van Twitter zelf ervaren. Om daar meer over te weten te komen kunt u lezen wat wij precies doen.

Recente Tweets